reklama

Milý zákazník,...

Veľa sa rozpráva, píše, sťažuje a diskutuje o predavačkách, o ich neschopnosti, drzosti, nepríjemnosti a podobne. čo mi tu chýba, je pohľad z druhej strany.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pohľad predavačky, ktorá si svedomito plní svoju prácu, jediné čo chce je prežiť ako tak príjemný deň aby sa nakoniec ako každý iný človek mohla vrátiť domov ku svojmu skutočnému životu. Často sa táto požiadavka splniť nedá. Že prečo? Skúste sa spýtať sami seba, milí zákazníci.

Nie som zaujatá. Aj mne sa stalo viac krát, že som z obchodu vyšla znechutená, možno nahnevaná, či dokonca ponížená správaním obsluhujúceho personálu. Na druhej strane som bola aj neraz svedkom toho, ako na predavačku, ktorá bola za pokladňou v obchodnom reťazci vyhukoval nervózny chrapúň aby si pohla a čo toľko robí, keď jej to trvá a že sa pôjde sťažovať. Na plnú hubu a pred ďalšími päťdesiatimi zákazníkmi, ktorí čakajúc v rade, žiaľ, nemali na výber nič iné, ako sledovať túto scénu. Že sa Vám to zdá trápne a nechceli by ste byť v jej koži? Ani sa Vám nečudujem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Alebo predavačka v malých dedinských potravinách, ktorá väčšinu svojho pracovného času obsluhuje ožranov, ktorí sa jej tam točia na "jogurty", a keď sú ponapíjaní, začnú byť vulgárni, vyhukovať po nej, drzo požadovať niečo, čo vôbec nemá v náplni práce a nakoniec jej nedovolia ani zavrieť načas v nedeľu, pretože si musia dopiť svoje dvanáste pivo a spravia jej cirkus na celú dedinu, že má držať hubu a ísť do riti, keď ich slušne požiada aby dopili a vrátili fľaše ktoré nie sú zálohované.

Alebo babky, večné sťažovateľky, ktoré Vás budú nenávidieť a ohovárať po celej dedine, ak im Vaša kolegyňa zabudne odložiť objednanú knedľu a vy máte tú smolu, že nastúpite do práce po nej a zlíznete si to?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Alebo mladá produktívna vrstva, ktorej prináleží všetka dôležitosť a vážnosť sveta... Ak Vám takýto človek bez pozdravu príde do obchodu, vyklopí na Vás rozkazovačným tónom svoje požiadavky, akoby ste neboli zamestnaná u súkromníka, prípadne v spoločnosti, v ktorej pracujete, ale akoby ste pracovali priamo pre Vášho cteného zákazníka, ktorému ste ani nie zamestnankyňou, ale skôr slúžkou, naozaj máte chuť sa usmievať od ucha k uchu a láskavo prehovárať k svojim "pánom"?

Milý národ, spamätaj sa. Deti nie sú vedené k základnej slušnosti a úcte k druhému človeku, preto sa nedivme, keď nám títo budúci dospelí raz budú skákať po hlave tak, ako nám skáču ich rodičia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viete, ja osobne, či som smutná, nahnevaná alebo unavená, prídem do obchodu s tým, že pozdravím. Keď od niekoho chcem pomôcť alebo poradiť, tiež ho pozdravím a pokračujem slovami : "Prosím Vás, môžem Vás požiadať o..." Vždy poďakujem, poviem dovidenia. Že ma občas niekto neodzdraví, alebo mi neodpovie na poďakovanie? Že je občas niekto neochotný alebo nervózny? No a čo? Nerobím to preto, aby mi bola preukázaná úcta, aby sa ku mne niekto správal ako k dôležitému zákazníkovi. Robím to, aby som preukázala ja úctu druhému človeku, prípadne aby som mu spríjemnila deň stretnutím niekoho, kto si o ňom nebude myslieť, že beriem ako samozrejmosť, že sa bude o mňa starať a vybavovať moje požadavky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Iste, nie všetci sú takí, ako negatívne príklady, ktoré som uviedla. Ale verte mi, nájde sa ich dosť. Preto sa nečudujte, ak uvidíte odutú predavačku. Možno nás už tiež má plné zuby.

Michaela Halánová

Michaela Halánová

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Feministicky cítiaca mizzantropka? Alebo ani nie... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu