reklama

Seniori! Trochu úcty, prosím!

O tom, akí sme my mladí hlúpi, a všetci do jedného nevychovaní...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)

Myslím, že táto malá vnútorná vzbura vo mne klíčila už nejaký ten čas. Nuž a teraz sa konečne derie na povrch prvá rastlinka...

Aby som si zas nemusela prečítať pár štipľavých komentárov, hneď na úvod musím napísať, že starších ľudí mám rada, s väčšinou dobre vychádzam. Uznávam ich životnú múdrosť, názorovú zrelosť, nadhľad získaný skúsenosťami... Pochopím, keď nás mladších občas odbijú vetou : „Čo ty o tom môžeš vedieť.“ Veď pochybujem, že ja budem iná, že si v 70-ke nebudem myslieť, že o živote viem viac, ako tí „zasrani“, čo chodia len po diskotékach ( a toto myslím naozaj úprimne).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No trochu úcty prejavenej voči mladším by niektorým seniorom nijako neublížilo. To, že sme mladší, predsa neznamená, že sme vo všeobecnosti i hlúpejší a nevychovanejší. Myslím, že za všetko hovorí môj nedávny zážitok s jedným takým „pobralsomvšetkumúdrosťsveta“.

Pod vplyvom všadeprítomnej reklamy som sa rozhodla, že tento krát sa premôžem, trochu si cestou zo školy nadídem, a minerálky a koly si pokúpim v reklamovanej akcií.

Najskôr polhodinka pešo do kopca s taškou plnou skrípt, potom polhodinka z kopca, pričom do každej ruky mi pribudla igelitka. Dokopy 12 litrov vody, plus spomínané skriptá a nejaké ďalšie akciové drobnosti. V polovici cesty mi došli sily, a keď som konečne natrafila na zastávku, z ktorej by som sa mohla dostať aspoň do blízkosti privátu, rozhodla som sa tento výdobytok modernej spoločnosti – MHD – využiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aby ma nik neobvinil, že som niekoho obrala o kúsok lavičky, pokúsim sa detailnejšie opísať situáciu na zastávke:

Keď som tam prišla so spomínanými taškami, zastávka bola plná deciek, boli tu asi traja ľudia v produktívnom veku, dve dôchodkyne, a jeden dôchodca. A okrem nich ešte jedna tá klasická zastávková lavička tak pre štyroch ľudí veľkosti medium J.

Lavičku zabral výsostne spomínaný pán, asi sedemdesiatnik. Kabát mal rozopnutý a rozprestretý po celej lavičke. Dokopy tam zostal ani necelý meter miesta na jednom konci, ktorý využili dve staršie panie, a položili si naň tašky s nákupom.  Spozorovala som posledných pár centimetrov priestoru medzi taškami žien a sediacim pánom, ktoré priam kričali po využití. Tak som sa na ne vrhla. Nebolo tam dostatok miesta na sedenie, a keďže som akosi cítila, že moja žiadosť, či by sa pán neposunul, by nedopadla dobre, postavila som sa k lavičke bokom a aspoň jednu z tašiek som si oprela o kraj lavičky. Ach! Ako mi odľahlo! Žiaľ, len na chvíľu...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Konce prstov som mala odkrvené a na dlani mi zostali zárezy po uškách, Tak som sa to snažila rozcvičiť. Zrazu som zachytila akési šomranie, no nevenovala som mu pozornosť, kým ma starší pán nepotiahol za kabát.

„No toto je vážne vrchol! Decká nevychované! Tak najprv si tú tašku položíte do blata, a potom sem na lavičku. A Ja aby som každú chvíľu chodil do čistiarne, čo mám kabát špinavý! Toto sa robí? Lavička je predsa na sedenie, nie na odkladanie vecí!“

Horko – ťažko som sa k nemu v tej tlačenici otočila. Zdvihla som obočie. Asi mám primrznutý mozog, ale vážne mi akosi nedochádzalo, o čo mu ide. Veď on mal predsa takisto vedľa seba položenú svoju tašku! A tie dve ženy tiež...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Prepáčte? Ja som tú tašku do žiadneho blata nepoložila, ani na zemi nebola. Videli ste ma, že by som ju snáď mala na zemi?“

„O to predsa nejde mladá pani. To sa jednoducho nerobí! Všetko je to o výchove. Toto sa môže stať jedine u nás. Nikde na svete sa niečo takéto nerobí. Len u nás.“

„Nehnevajte sa, ale to mám tie štyridsaťkilové tašky držať radšej v ruke, keď je tu kúsok miesta na položenie?“

„No veď nemuseli byť štyridsaťkilové! Čo máte čo chodiť s takým taškami po meste!“

Prosííím???

„Ak si nemáte kam položiť veci, máte ísť predsa za primátorom, nech dá pristaviť nejaké poličky. Čo nejdete na úrad? A veru by sa nám čosi také zišlo. Choďte na ten úrad veru, nech mám s vami pokoj!“

Prosííím na druhú? Nielenže tu nebývam, a neviem prečo by som ja mala vybavovať nejaké odkladacie priestory u primátora (silne pochybujem, že by sa niečo také na Slovensku, alebo hocikde dalo vybaviť), ale okrem toho, veď sme predsa inteligentní ľudia, keby si tam ešte mohol niekto sadnúť, určite by som si tam tú tašku neoprela...

Ešte šomral čosi o mojej výchove, načo som ja reagovala, že nech sa nehnevá, ale ja mám veľmi dobrú výchovu. A potom som ho nechala tak, nech sa rozkrikuje a strápňuje ma. Veď moja slabá výchova mi predsa nedovolila, aby som sa na verejnosti drzo dohadovala s dôchodcom....

Najprv som mala nutkanie vykašľať sa na to, a radšej, pre pokoj, tú tašku predsa len z lavičky zobrať. No tá trocha úcty k sebe samej, a pohľady okolostojacich, ktorí na pána pozerali so zdvihnutým obočím, a na mňa súcitne, mi to nedovolili. Dve staršie panie vedľa mňa, zhruba vo veku pána, len pokrčili plecami. „Nechajte ho tak, slečna. Je to hundroš starý, nech sa vyrozpráva.“ šepkali mi.

A tak som teda zvyšných desať minút počúvala o tom, aká je dnešná mládež nevychovaná a o tom, ako som mu pokazila deň a podobne, a popritom som si myslela, že si zrejme neuvedomuje, že naopak on práve pokazil deň nielen mne, ale zjavne ho znepríjemnil i okolostojacim ľuďom.

V konečnom dôsledku som sa snažila nenechať sa príliš rozhodiť, keďže tento krát som, mimoriadne, J nič zlé nevykonala, o čom ma presvedčili i reakcie ostatných ľudí.

Čo dodať na záver? Občas mi je ľúto, že nás mladých hádžu do jedného vreca a že pre niektorých starších budeme vždy len nevychovaní grázli, ktorí ničia čo vidia a nemajú úctu voči nikomu...

Michaela Halánová

Michaela Halánová

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Feministicky cítiaca mizzantropka? Alebo ani nie... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu