reklama

Odchyt psov

Celkom by ma zaujímalo, kam by sa asi mal biedny jedinec obrátiť, ak sa chce po zotmení dostať na privát a po jeho ulici behá stokilová príšera bez náhubku, o majiteľovi nehovoriac... Presne to sa mi totiž stalo pred pár dňami v Banskej Bystrici.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)

 Zmorená virózou som sa vyhrabala spod prikrývky učebníc, poznámok, skrípt a ďalších učebných „pomôcok“, ktoré človeku vskutku príliš nepomôžu, keďže také kvantá informácií ho môžu jedine kvalitne zmiasť a zneistiť. Odkotúľala som svoje zoslabnuté údy do kúpeľne a s hrôzou som zistila... Kurník!!!

Na bielom výbežku zo steny už visel len jediní štvorček toaleťáku :-O

Celkom nelogicky som sa teda pokúsila premiestniť obsah svojich zahlienených dutín na tú priesvitku a hop – skončila na vrchu osoplenej papierovej kopy, porušila jej stabilitu, a celý systém sa zrútil a rozkotúľal po podlahe.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oukej, oukej, viem že je pol ôsmej, tma ako v rohu. Viem že mi mama zakázala túlať sa po zotmení kým si konečne nezaobstarám ten slzný sprej.... Ale čo oči nevidia... A okrem toho, čo mám robiť?

O pár minút som sa už sťažka, zakuklená ako cibuľa hýbala smerom k najbližšej (a jedinej) zastávke. Ja viem, pokojne by som do obchodu došla aj po vlastných a pravdepodobne by mi to trvalo kratšie ako samotné čakanie na najbližší (a jediný) spoj, ale... SOB CHORÁÁÁ preboha!

Prešlo pár minút, a nič nechodilo. Tak som sa obrátila smerom k cieľu, že teda čo už, dôjdem aj pešo, keď vtom...

Niečo sa mi dosť intenzívne začalo tlačiť na zadok. Najskôr som sa chcela obrátiť a streliť tomu úchylákovi. No prv než som stihla, pocítila som na ruke niečo veľmi čudné. Dosť to pripomínalo momentálnu konzistenciu mojich neimúnnych dutín.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Trochu vydesený pohľad naľavo cez plece, a potom dole.

Ježišmária, tak toto je desaťkrát horšie ako nejaký ten neškodný úchyl! Ozval sa môj panický strach zo živočíchov.

Tak takú obludu ste mnohí zrejme ešte nevideli! (Banskobystričania vedia o čom hovorím)

Minimálne pol tony a prinajmenšom meter a pol zostarnutej hovädziny (či diviny, či psiny či čo to je), vskutku úctyhodné rozmery ma napĺňali rešpektom, z ktorého sa mi až roztriasli kolená.

Dobrý psík, dobrý psík... Pomyslela som si a snažila som sa nenápadne sa presunúť o kus ďalej. Samozrejme, ohava sa ma nepustila. Tak som asi desať minút chodila hore-dolu po ulici a snažila sa ho pripojiť k nejakému inému chodcovi. Škoda námahy. Nereagoval. Držal sa ma ako kliešť. Občas si priňuchol k mojim vlasom, ktoré boli zarovno jeho ňufáka, občas ma švihol svojim mohutným konským chvostom do lýtok tak, že mi podrazil nohy... Ale neodišiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Putoval so mnou až do obchodu, keďže autobusár ma odmietol vziať aj so psom bez náhubku, hoci som sa mu snažila vysvetliť že môj nie je. A čakal ma až kým som nenakúpila a to napriek tomu že som vyšla služobným vchodom.

Po ďalších pár metroch, keď som sa presvedčila, že sa na mňa opäť zavesil, som sa odhodlala vyťukať 112.

„Halóóó? Dobrý večer, nóó, prepáčte že ruším, ja sa chcem len spýtať, na koho by som sa mala obrátiť... Potrebujem niekoho na odchyt psov.“

„Skúste stopäťdesiatosem alebo stopäťdesiatdeväť“

„Tak ďakujem“

Tak som teda skúsila...

„Mestská polícia Banská Bystrica, prosím?“

„Dobrý večer, ja by som len chcela nahlásiť túlavého psa. Nemôžem sa dostať domov, stále chodí po mne.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Čierny? Na stanici?“

„Áno.“

„Vieme o ňom, ráno oňuchával ľuďom tašky. Asi je hladný. Ale neškodný. On len ňuchá.“

„Aha, no viete, len ja sa bojím pohnúť, keď okolo mňa stále krúži. Nemohli by ste, prosím, nejako zasiahnuť?“

„No, žiaľ, momentálne nemohli. Jedine ak by začal do vás skákať, alebo vás ohrozovať...“

„Aha, dobre, tak ďakujem. Zatiaľ... Dovidenia.“

Hmmm... takže kým mi nekúsne do zadku, je to v pohode... Nikoho to neser...

Povzbudená pocitom, že ak ma ráno nájdu v kríkoch bez hlavy, pravdepodobne ma budú na základe telefonátu vedieť aspoň identifikovať, či dokonca určiť príčinu smrti, som pokračovala vo svojej púti.

Pravdou je, že na privát som sa dostala v poriadku, a od radosti som sa hneď do sýtosti vysmrkala...

No odteraz v rámci prevencie pred nočnými výletmi s túlavými zvieratami nakupujem toaletný papier v balení po sto kusov...

Michaela Halánová

Michaela Halánová

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Feministicky cítiaca mizzantropka? Alebo ani nie... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu